Ahad, 8 April 2012

Jadual Waktu Seharian

Jadual waktu seharian sangat penting dalam kehidupan seseorang pelajar. Jelaskan.

37 ulasan:

  1. Jadual waktu seharian sangat penting kerana ia menolong awak lulus masa awak.Seperti saya,saya tiada jadual waltu seharian.Oleh itu,kerja rumah saya belum diselesaikan,hendak bermain tiada masa dan selalu tidur di kelas kerana selalu tidur lambat supaya kerja rumah saya boleh diselesaikan.Jadual waktu seharian ini sungguh penting dan kita semua mesti ada jadual waktu seharian kerana boleh menolong lulus masa kita semua.

    Izzet 6I

    BalasPadam
  2. jadual waktu seharian sangat penting kerana ia boleh menguruskan masa untuk bermain,belajar dan berehat.kalau saya tidak membuat jadual waktu seharian,saya akan campur belajar,berehat danbermain

    Azriq 6C

    BalasPadam
    Balasan
    1. Azriq saya tidak faham dan awak punya perkataan sangat sikit. shazlyn 6A

      Padam
  3. Jadual waktu seharian sangat penting
    dalam kehidupan seorang pelajar kerana ia akan menolong kita hendak bermain pukul berapa,hendak
    belajar dan rehat.
    Dalam jaduan waktu seharian akan
    menolong kita bila mahu memebuat kerja.Ia akan
    mempelajarikan kita bahawa macam mane ia membuat
    kerjaan dalam waktu yang betul.Kita boleh membuat otak kita lebih baik dalam pelajar Daing izz isyraf 6a

    BalasPadam
    Balasan
    1. minat maaf ade tersalah.

      kita boleh memebuat otak kita lebih baik dalam pelajaran

      Daing izz isyraf 6a

      Padam
  4. Saya ingin komen tentang apa yang ditulis oleh Izzet,saya setuju dengan Izzet kerana apa yang dia cakap yang benar.Saya harap dia ada jadual waktu seharian.

    Azriq 6c

    BalasPadam
  5. Jadual waktu seharian penting kerana kalau tiada satu mereka tidak boleh menghabiskan kerja rumah dan tidak boleh menulang kaji.Walaupun saya tiada satu,saya boleh selesaikan kerja rumah saya dan mengulang kaji.Selepas mengulang kaji,kalau ada masasaya bermain bola dengan kawan saya taufik atau izzet.Walaupun saya tiada jadual waktu seharian, saya hendak membuat satu.

    Shahrul Faiz 6J

    BalasPadam
  6. jadual waktu seharian penting kerana kita boleh main dan belajar dengan betul.kita kena membuat jadual waktu seharian itu setiap hari.Balik sahaja rumah kita boleh melihat jadual waktu seharian jadi kita boleh mengulangkaji dan kita tak perlu lihat itu lagi.esokan harinya kita boleh meletak ketepi buku jadual waktu seharian.Jadi kita boleh lulus dalam perperiksaan.

    Khairil 6A

    BalasPadam
  7. kita hendak ada jadual waktu seharian supaya kita boleh menuruskan masa apabila membuat lembaran kerja atau bermain-main dengan rakan-rakannya.saya pun kadang-kadang dimarahi oleh cikgu dan memberi karangan denda kerana itu saya ada jadual waktu seharian.kita pun ada jadual waktu seharian kerana saya boleh belajar untuk peperiksaan PSLE jadi saya boleh naik darjah.

    taufiq 6D

    BalasPadam
    Balasan
    1. saya bersetuju dengan awak dan membuat jadual waktu seharian ialah penting


      Shafiq 6D

      Padam
  8. Saya rasa kita harus ada Jadual Waktu Seharian , supaya masa kita tidak terbazir , dan ada masa untuk setiap subjek . kadang kala ibu saya akan marah saya kerana saya tidak mengikut Jadual Waktu Seharian . Selepas ibu memarahi saya , saya akan mengikut Jadual Waktu Seharian , ibu akan memberi saya bermain di computer , saya rasa sangat gembira :D
    -Nasuha Sajidah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nasuha, awak sudah mengejarkan 'komputer' salah.
      Kamu mesti mengejarkan perkataan kamu betul- betul.

      Nur Fatihah 6C

      Padam
  9. Jadual waktu seharian sangat penting kerana ia boleh menlong untuk luluskan masa kita.Saya ada jadual waktu seharian.Oleh itu,saya boleh selesaikan kerja rumah saya dan juga ada masa untuk berehat dan bermain.Saya juga tidur awal supaya saya berasa bagus setiap pagi.Jadual waktu seharian itu penting kerana boleh menolong luluskan masa kita.

    Irfan 6J

    BalasPadam
  10. Jadual waktu seharian sangat penting dalam kehidupan seseorang pelajar kerana hidup kita mungkin akan mengadi riuh rendah.Hidup saya sekarang sedang riuh rendah.Ibu saya selalu menyuruh saya membuat jadual watu seharian tetapi saya tidak melayannya.Mungkin satu hari nanti saya akan membuat jadual waktu seharian.Kalau saya membuatnya,mungkin hidup saya tidak menjadi riuh rendah.

    BalasPadam
  11. Jadual waktu sekolah saya ialah untuk menghabiskan kerja sekolah dan membuat mengulang kaji pelajaran darjah 3 ke 6.Kalau saya tiada kerja di rumah saya akan sapu rumah dan masak makanan untuk saya dan ibu saya.Bila saya sesudah membuat keja sekolah dan ulang kaji saya,saya akan solat selepas membuat kerja sebelum membuat ulangan kaji.


    Shafiq 6D

    BalasPadam
  12. Pada waktu cuti sekolah,saya membuat jadual waktu untuk menghabiskan kerja rumah dan kerja sekolah.Bapa saya membuatkan saya jadual waktu kerana dia mahu saya belajar untuk peperiksaan yang akan mula December ini.Kadang kadang,saya akan menolong ibu saya untuk kemaskan rumah.


    Danish 6A

    BalasPadam
  13. Jadual waktu penting kerana kita mesti uluskan masa kita. Dalam jadual waktu, ada masa untuk belajar, bermain dan berehat. Kita mesti belajar kerana kita akan memduduki peperiksaan kita. Kita pun mesti berahat dan bermain sekejap kerana kita boleh membuatkan kita sakit kepala kau kita belajar lama sangat. Saya tidak ada jadual waktu dan hidup saya buruk sekali kerana saya tidak uluskan masa saya. Abang saya pula bermain petang sampai malam dan tidak berhenti sekejap. Saya baharu hendak buat sedikit kerja di komputer. Abang saya lokek sekali. Saya perlu mengahbiskan kerja rumah yang diberi dari cikgu-cikgu saya keranasaya boleh didenda. Saya akan buat satu jadual waktu di rumah dan tidak akan terlupa untuk membuat kerja rumah saya.


    Nur Fatihah 6C

    BalasPadam
    Balasan
    1. Fatihah kamu mengejar 'berahat' salah sepatutnya kamu harus mengejar berehat


      shafiq dan hafiz
      6D 6C

      Padam
  14. Jadual waktu seharian saya penting kepada saya kerana ia mengbagi masa untuk membuat kerja rumah yang sudah di bagi oleh guru saya dan mengulang kaji kerja sekolah saya..Dan boleh membagikan masa saya...Jadual masa saya pun boleh menolong ibu saya untuk megkemas rumahsaya
    saya ada jadual masa.Ia membantu saya untuk membagikan masa saya.Dulu saya tidak ada jadual masa saya malas untuk berlajar..Ibu saya menuruh saya untuk membuat jadual masa dan saya mengikutnya. kini saya boleh membagi kan masa saya.

    Eiffa 6A

    BalasPadam
    Balasan
    1. Eiffa, 'mengbagi' bukan perkataan yang sesuai.Perkataan yang sesuai dengan saya dan Cikgu Haizat ialah 'memberi'.

      Nur Fatihah 6C

      Padam
  15. Jadual Waktu Seharian penting dalam kehidupan seseorang pelajar seperti saya karana ia tidak akan buang masa kita,pandai membuat masa untuk menggulang kaji,berasama keluarga,membuat kerja sekolah dan keluar bersama kawan.

    Saya tidak ada Jadual Waktu Seharian pada masa dahulu kerana saya malas untuk membuatnya tetapi selepas gagal peperiksaan saya yang pertama saya menyesal.kini saya cuba membuatnya.

    Nurul Jannah 6l

    BalasPadam
  16. Saya rasa kita harus membuat jadual supaya masa kita tidak terbazir. Ada masa untuk yang projek yang lain. Kadang kala,ibu saya juga menyuruh saya membuat kerja-kerja yang saya lupa hendak membuat. Ibu saya juga bising apabila saya tidak mendengar kata-katamya. Tetapi saya juga akan membuat selepas 5minit. Kadang kala juga,saya malas untuk membuatnya. Apa-apa pun,saya tetap harus membuat kerja-kerja yang harus di selesai kan.

    Nurul Izzati 6A

    BalasPadam
  17. Jadual waktu seharian penting untuk saya kerana boleh monolong saya dalam PSLE.Ia monolaong saya untuk mengulang kaji untuk peperiksaan saya.Pada setiap hari,saya harus belaja bersungguh-sungguh supaya saya lulus dalam peperiksaan saya.
    saya harus lulus dalam peperiksaan saya kerana saya tidak mahu kecewakan keluarga saya.saya tidak mahu gagal peperiksaan saya.Keluarga saya tidak mahu tinggal kembali di sekolah rendah woodgrove lagi.


    ~~~~~Syafiq 6L~~~~~~

    BalasPadam
  18. Pada cuti sekolah,saya membuat jadual waktu sekolah untuk membuat kerja rumah .ibu saya membeli buku tution supaya membat buku hari-hari.ibu saya pesan supaya membuat buku itu daripada membuang masa bermain computer game .Barulah saya sedar dan saya berlajar isnin-jumaat sabtu dan ahad saya boleh bermain computer dan boleh nonton television

    BalasPadam
  19. Jadual Waktu Seharian sangat penting kerana kita boleh membahagikan masa yang baik.Pada masa itu saya sedang bermain dengan Kuching.
    Dalam jaduan waktu seharian itu.kita boleh menolong orang yang Miskin dan kita boleh berlajar,bermain dan kita boleh rehat.Apabila kita belajar kita punya Otak makin pandai dan kita boleh menuluskan pelajaran PSLE.

    Daripada,
    Zulfikar

    BalasPadam
  20. Jadual waktu seharian itu pentng kerana kita boleh tahu belah masanya untunk bermain,belajar dan berahat.kita mesti ada jadual waktu seharian untuk diri kita kerana kita tahu untuk buat apa.kita perlu jadual waktu seharian untuk rumah dan sekolah jadi kita tahu untuk buat apa dan penting untuk kehidupan kita.

    Raihan 6A

    BalasPadam
  21. Jadual Waktu Seharian sangat penting kerana kalau kita ada tuisyen tetapi kita ada banyak kerja sekolah kita tidak tahu bila mahu belajar.

    Eriq iskandar 6L

    BalasPadam
  22. Jadual waktu seharian saya ialah membuat kerja rumah,kerja sekolah dan mengulang kaji.Bila saya sudah habis kerja-kerja itu,saya bermain bola dengan kawan-kawan saya.Bila saya sudah habis bermain bola,saya mandi dan menyambung mengulang kajidan tolong ibu saya memasak dan membersihkan rumah.Tetapi jadual waktu seharian yang paling suka ialah membaca buku kerana membaca buku ialah menarik dan bagus.


    Hafiz(6C)

    BalasPadam
  23. Ibu bapa saya mahu jadual waktu seharian kerana hendak lulus dalam peperiksaan.Hari kemudiaan,saya membuat Jadual Waktu Seharian.Ibu bapa saya meyuruh saya mengekut jadual waktu seharian yang saya sudah buat itu.saya mengekuti Jadual Waktu Seharian itu.semasa peperiksaan itu sudah mula,saya boleh jawab soalan itu sebanyak mungkin.selepas habis peperiksaan itu.saya dapat balik kertas peperiksaan saya dan saya dapat lulus dalam peperiksaan.saya memberi kertas peperiksaan saya kepada ibu bapa saya.Ibu bapa saya bangga dengan saya kerana saya lulus.

    Nor Izzah Syahirah 6L

    BalasPadam
  24. Jaduan Waktu Seharian sangat penting kerana kita boleh membahagikan masa yang baik.Pada masa itu saya sedang bermain bola sepak di Padang.selepas itu sudah waktu mahgrib dan saya pulang ke rumah.pada masa itu saya terjumpa kuching di kolong blok saya
    selepas itu,masa saya di kolong blok saya bermain degan kuching di kolong blok dengan adik saya pada masa itu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. minta maaf ade kesalahan

      Zafri 6a

      Padam
  25. Jadual waktu seharian sangat penting kerana saya akan tahu bila saya akan membuat kerja saya.Saya akan menulis apa yang saya akan membuat setiap hari di dalam jadual waktu seharian saya dan menampalnya di bilik saya.Apabila saya sudah habis kerja saya,saya akan berehat sekejap.Selepas berehat,saya akan melihat apa yang saya tinggal membuat di jadual waktu seharian saya.Kalau saya tidak ada apa lagi yang hendak memebuat,saya akan bermain di taman atau mengulang kaji.
    ~Rushdi 6J~

    BalasPadam
  26. kita mesti ada jadual waktu harian kerana kita ada masa untuk mengulang kaji/membuat kerja sekolah dan berehat.KITA penting mengulang kaji untuk lulus kertas peperiksaan.KITA pun mesti ada masa untuk membuat kerja sekolah.KITA mesti berehat kerana kita tak rasa penat dalam kelas.

    Sharif 6l

    BalasPadam
  27. kita mesti ada masa untuk mengulang kaji/membuat kerja sekolah dan berehat.Jangan malas untuk berlajar.Berlajar bersungguh untuk peperiksaan.

    muhd aidil
    6a

    BalasPadam
  28. Kita harus ada Jadual Waktu Harian kerana kita boleh ada masa untuk mengulang kaji,membuat kerja sekolah,berehat,dan makan.Apabila kita ada catat ulasan,kita tidak membung masa.Semasa membuat kerja,saya selalu hendak bermain bola dengan rakan-rakan saya.Ibu dan bapa saya selalu berkata kepada saya yang saya harus memberi perhatian kepada kerja sekolah yang diberikan oleh guru-guru saya.Saya hendak lulus peperiksaan saya.Sayapun mendengar apa yang ibu saya berkata.Jadual Waktu Hari sungguh penting kepada saya.

    Amirul 6A

    BalasPadam
  29. Jadual waktu seharian sangat penting kerana saya akan tahu bila saya akan membuat kerja saya.saya akan menulis apa yang saya akan membuat setiap hari di dalam jadual waktu seharian saya dan menampalnya di bilik saya.Apabila saya sudah habis kerja saya ,saya akan berehat sekejap.Selepas berehat,saya akan melihat apa yang saya tinggal membuat di jadual waktu seharian saya.Kalau saya tidak ada apa lagiyang hendak membuat,saya akan bermain di taman atau mengulang kaji.
    ~Danial Zahin~ 6K =)

    BalasPadam
  30. Ibu saya suruh saya membuat jadual waktu seharian kerana hendak cemerlang dalam semua subject.Peperiksaan saya akan datang dalam tiga hari.Saya belajar dengan sungguh-sungguh.
    elly 6a

    BalasPadam